CRONICA VIDEO | Startup-urile tech românești care vor să se extindă global s-au întâlnit la București, înaintea programului de accelerare care se va derula la Milano anul viitor

Share article

“Mulți antreprenori își subevaluează potențialul de a ajunge pe piețe mari. Dar investitorii din zona tech au specificul lor: trebuie să vadă că țintești mai mult decât o piață locală”.

Aceasta e una dintre ideile principale transmise antreprenorilor români de către coordonatorii programului de accelerare GO GLOBAL, în cadrul unui eveniment de tip meet-up destinat fondatorilor de startup-uri, investitorilor și experților în dezvoltarea de produse tech.

📷 Smaranda Heroiu (Upgrade 100) si Monica Zara (How To Web) explicând etapele programului GO GLOBAL!

Evenimentul a fost organizat pentru a capitaliza potențialul ecosistemului antreprenorial românesc, mai ales în fața acestei oportunități de extindere pe piețele internaționale, în contextul în care au mai rămas doar câteva zile până în 16 decembrie, data-limită pentru înscrierile în programul GO GLOBALformularul pentru aplicații este aici.

Video de Ivan Nicolae

Mai detaliat, participanții au aflat cum pot intra în proiect, dar, mai ales, cum ar trebui să arate startup-ul căutat de investitori: unul care țintește spre revoluție, nu doar spre evoluție, după cum a explicat Or Haviv, co-fondator Arieli Capital:

În plus, cei prezenți au aflat povestea aplicației BibleChat. Creată de un antreprenor român pentru a oferi acces la textul biblic, această aplicație a înregistrat cea mai rapidă creștere din lume la categoria sa, denumită faith-tech.

„Scopul e să schimbi lumea”

Evenimentul despre care vorbim a fost organizat sub umbrela GO GLOBAL. Acesta este un program care urmărește transformarea startup-urilor românești în lideri de piață globali.

Este conceput de UPGRADE 100 și de How to Web, condus de fondul de investiții Arieli Capital și susținut de Raiffeisen Bank România și de AmCham România.

Formatul de tip meet-up, organizat la București, le-a dat șansa antreprenorilor prezenți să înțeleagă mai bine ce idei sunt valorizate de către fondatorii programului, cei de la Arieli Capital, precum și de către finanțatorii de la Raiffeisen Bank România.

„Nu este importantă evoluția, ci revoluția. Trebuie să ne asumăm riscuri mari atâta timp cât există un potențial mare. Nu uita nici o secundă că trebuie să schimbi lumea, să revoluționezi și să crești foarte rapid”, acesta a fost mesajul lui Or Haviv, fondator Arieli Capital.

Raiffeisen Bank România a fost reprezentată la întâlnire de Bogdan Popa, vicepreședinte pentru Operațiuni & IT. El a explicat că banca este într-o continuă căutare de startup-uri care, prin tehnologia dezvoltată, să răspundă la nevoile clienților. 

„Pentru noi, în banking, tehnologia este unul dintre pilonii esențiali. De aceea avem parteneriate cu multe start-up-uri, pentru a le livra clienților tehnologia de care au nevoie”, a explicat Popa. 

Cum arată startup-urile tech potrivite pentru GO GLOBAL?

Cele mai multe întrebări au vizat următorul aspect: ce caracteristici nu ar trebui să lipsească din profilul unui proiect cu șanse de a fi selectat în programul GO GLOBAL?

„Ne interesează acele parteneriate care ne pot ajuta să facem ceva ce noi nu putem face. Ține de calitatea produsului, de preț, dar și de abilitatea acelui startup de a construi alături de noi o relație pe termen lung, pentru că nu ne permitem altceva”, a explicat Bogdan Popa, care a mai avut un sfat cât se poate de franc.

🚩 LAST CALL! Atenție, înscrierile se încheie în 16 decembrie -> formularul este aici

În ceea ce-l privește, Or Haviv a subliniat importanța viziunii globale. El i-a îndemnat pe antreprenorii români să uite ideea că poți progresa ținând compania izolată.

„E mai bine să ai 10% dintr-o companie care valorează sute de miliarde de dolari decât să ai 100% dintr-o companie care nu valorează nimic. Ai nevoie de parteneri care să te ducă mai departe”, a spus Or Haviv.

O idee cu care atât Bogdan Popa, cât și Or Haviv au fost de acord a fost aceea că felul în care antreprenorul își vede existența în acest domeniu devine un ingredient esențial pentru orice proiect de scalare internațională. 

„Antreprenorul însuși este cea mai importantă parte a business-ului. Nu aș putea să investesc doar uitându-mă la tehnologie. Fără ego aici! Chiar și 0,1% ego mă face deja să mă gândesc că avem o problemă”, a spus Or Haviv.

Povestea BibleChat, un exemplu de scalare internațională

Organizat de How to Web și Upgrade 100, evenimentul le-a oferit participanților ocazia de a „gusta” din succesul unui antreprenor care a reușit să-și scaleze afacerea la nivel global.

Este vorba despre Bible Chat, o aplicație care oferă acces la textul biblic cu ajutorul inteligenței artificiale.

Disponibilă pe iOS și Android, aplicația a fost concepută pentru a răspunde întrebărilor spirituale, a le oferi utilizatorilor planuri personalizate de studiu biblic și a facilita înțelegerea versetelor în context.

  • Puteți afla mai multe dintr-un amplu material publicat de zonait.ro

Laurențiu Bălașa, fondator și CEO BibleChat, a explicat că proiectul a apărut din dorința lui de a promova cititul ca metodă care să ajute oamenii aflați în impas. 

„Am vrut să construim ceva care are la bază credința, dar și A.I.-ul în spațiul credinței. Am fost ghidați către acest lucru, asta am simțit. Cred că trebuie să ajuți oamenii în felul în care ei vor să fie ajutați”, a spus Bălașa.

El a povestit și evoluția startup-ului său: în primii ani, veniturile nu au existat, iar investiția a fost de aproximativ 2 milioane de euro. Apoi și-a concediat toți angajații, iar în 2023 a luat-o de la zero.

Astăzi, Bible Chat este startup-ul de faith-tech cu cea mai rapidă creștere din lume și singurul din categoria B2C (Business-to-Consumer) care a atras investiții de 14 milioane de dolari.

Acest exemplu vine să susțină una dintre ideile pe care Or Haviv, fondator al Arieli Capital, le-a transmis participanților la eveniment:

„Nu așteptăm promisiuni, dar așteptăm ca antreprenorul să fie 100% dedicat scopului. El trebuie să reziste tentației de a vinde rapid. Pentru că multă lume depinde de faptul ca tu să nu alegi calea rapidă de a face bani, ci să alegi calea ce duce la transformarea companiei într-un gigant, dacă acesta este potențialul”.

Îți poți înscrie startup-ul în programul GO GLOBAL accesând acest link. Iar dacă vrei să înțelegi mai bine ce beneficii îți poate aduce acest accelerator, dar și care este viziunea investitorilor implicați, îți recomandăm aceste articole:

📷 Or Haviv, în cadrul discuțiilor 1 to 1 cu antreprenorii prezenți

Ce este GO GLOBAL?

GO GLOBAL este un program de scale-up internațional, conceput pentru a transforma startup-uri promițătoare în lideri pe piața globală.

Cu operațiuni de succes în Italia, Slovenia, Utah (SUA) și Republica Cehă, programul combină metodologia concepută de Arieli Capital cu susținere integrată în ecosistemul local, oferind un avantaj unic companiilor pregătite să scaleze ambițios și internațional.

Programul  se desfășoară în perioada octombrie 2024 – martie 2025 și va culmina cu o săptămână de întâlniri de mare impact, la Milano, unde antreprenorii selectați vor avea parte de un training intensiv și vor intra în contact cu investitori de prestigiu și cu potențiali parteneri de afaceri.

Latest Updates

Read more news and useful information related to the GO GLOBAL! program.

WE ARE WAITING FOR YOU!

Find out how you can be one of the 10 finalists!

If what you see here has sparked your curiosity, all that’s left to do is apply and find out all the details about the program. We will select a maximum of 10 startups from Romania, so… hurry up!